x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator 450.000 euro risipiţi la Shanghai

450.000 euro risipiţi la Shanghai

de Elena Stan    |    27 Sep 2010   •   00:00
450.000 euro risipiţi la Shanghai
Sursa foto: Dorin Ivan/Agerpres

Numai deplasarea delegaţiei de 140 de participanţi la Ziua Naţională a României a costat aproape 160.000 de euro.



În luna în care salariile bugetarilor au scăzut cu 25% iar TVA a crescut de la 19% la 24%, România a cheltuit aproape jumătate de milion de euro pentru Organizarea Zilei Naţionale a României şi lansarea brandului tu­ristic la Shanghai la 29 iulie. Zaiafetul rămas în memoria opinei publice pentru chinezii costumaţi în Ştefan cel Mare şi scandalul uriaş legat de plagiatul frunzei din brandul de ţară a costat costat circa 450.000 de euro. Pe lângă cei 190.000 de euro alocaţi de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului din fonduri europene pentru lansarea brandului turistic de la Shanghai au mai fost cheltuiţi bani şi de Ministerul Afacerilor de Externe (MAE). Suma alocată de MAE se ridică la circa 240.000 de euro.

"Bugetul alocat Săptămânii culturale a României şi desfăşurării Zilei Naţionale la EXPO 2010 a  fost de aproximativ 237.156 de euro, din care: 157.667 euro pentru transportul internaţional şi intern a 140 de persoane, 10.568 euro pentru diurnă, 14.962 euro pentru asigurarea cazării cu o durată minimă de trei nopţi de persoană, circa 42.000 euro pentru transportul instrumentelor Or­ches­trei Naţionale Radio, închiriere instrumente, precum şi închiriere scenotehnică pentru spectacolele susţinute în afara Pavilionului României. Pentru recepţia oferită de ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, cu ocazia Zilei Naţionale, la care a participat Comisarul Gene­ral al EXPO 2010, Hua Junduo, alături de alţi 300 de invitaţi au fost cheltuiţi circa 12.000 euro", potrivit direcţiei de comunicare al MAE.

Delegaţia României care a participat la evenimentele dedicate Zilei Naţionale a fost condusă de ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi. Din delegaţie au mai făcut parte ministrul Turismului, Elena Udrea, membri ai Parlamentului României, secretarul de stat în cadrul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, Vasile Timiş, ambasadorul României la Beijing, Viorel Isticioaia, consulul general al României la Shanghai, Florin Tacu, şi comisarul general al României la EXPO 2010, Ferdinand Nagy.

Dacă MAE a dat bani de la bugetul de stat, MDRT a finanţat lansarea brandului din fonduri UE. "Suma alocată de Ministerul Turismului pentru lansarea brandului a inclus re­a­li­za­rea de articole promoţionale, crea­ţia şi producţia de costume, decora­rea locaţiei, butaforie, mix-uri sonore cu compoziţie sunete, în­chi­ri­ere de costume mitologice, onorarii pentru ar­tişti", potrivit re­prezen­tan­ţilor MDRT. Ministerul susţine că anunţul pentru organizarea licitaţiei de se­lecţie a firmei care a organizat evenimentele legate de lansarea brandului a fost publicat pe site-ul biroului de pro­mo­­vare turistică al României din China.

"În cadrul evenimentelor artistice prilejuite de Ziua României, la sfârşitul ceremoniei oficiale, ansamblul Căluşarii Slatinei a susţinut o reprezentaţie specială, iar la finalul zilei a avut loc un spectacol de gală. Concertul  a fost deschis de Orchestra Naţională Radio, dirijată de Tiberiu Soare, şi a cuprins lucrări din muzica clasică românească şi universală. Solişti au fost  Alexandru Tomescu şi Horia Mihail. În cadrul spectacolului de gală au mai evoluat artistul Damian Drăghici cu trupa sa de jazz clasic, precum şi maestrul Gri­gore Leşe, care a avut o inedită pre­zenţă, interpretând folclor românesc autentic şi muzică străveche. De asemenea, pe scena Pavilionului României a mai cântat artistul Nicolae Voiculeţ şi ansamblul său", potri­vit MAE.

Evenimentele cultural-artistice au prezentat atât valorile tradiţionale, cât şi diversitatea culturală din România. Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea în bune condiţii a Zilei Naţionale au fost suportate din bugetul alocat MAE pentru participarea României la EXPO 2010 Shanghai, China. MAE nu acordă onorarii artiştilor prezenţi la evenimentele culturale organizate în cadrul Pavi­lionul României şi în site-ul expo­zi­ţi­onal. De acest lucru, precum şi de selecţia artiştilor care participă la evenimentele culturale se ocupă personalul Diviziei Expoziţii Mondiale, neexistând un contract externalizat de management al serviciilor artistice. În ceea ce priveşte selecţia ar­tiş­ti­lor pentru participarea la programul cultural, Divizia Expoziţii Mondiale, a iniţiat o procedură de în­scrie­re online pentru propuneri de pro­iec­te culturale pe site-ul www.mae.ro.


UDREA VREA SĂ-ŞI BAGE PICIOARELE ÎN VIN
După eşecul cunoscut de lansarea brandului turistic de ţară de la Shanghai, Elena Udrea, Ministrul Dez­vol­tării Regionale şi Turismului vrea să atragă turiştii străini în România la culesul viei. "Turiştii vor avea posibi­li­tatea să participe la culesul viei cu toate tradiţiile, mustitul strugurilor în mod tradiţional şi nu cu utilajele mo­derne, căci farmecul este să mus­teşti cu picioarele goale, aşa cum se mus­tea pe vremea când culegeam eu via", a explicat Udrea, potrivit Media­fax. Îmbrăcată în ie de Buzău şi cu un şal tradiţional, Elena Udrea a dat sâmbătă startul culesului la Staţiunea viti-vinicolă Pietroasele şi a anunţat lansarea unui nou produs turistic, culesul tradiţional de vie. Udrea a cules struguri alături de Iurie Reniţă, ambasadorul Republicii Moldova în România. "Ultima dată am cules când eram în liceu, acum vreo 18 ani, şi îmi doresc de foarte mult timp să am ocazia să culeg via aşa cum făceam în şcoală, aşa cum făceam cu via bunicilor. În fiecare an s-a întâmplat ceva şi am ratat momentul, anul acesta
s-a suprapus foarte bine pe o propu­nere din partea Universităţii de Agronomie", a mărturisit Elena Udrea. Potrivit acesteia, începând de anul viitor, agenţii de turism vor lansa pachete cu un nou produs turistic  organizarea tradiţională de cules de vie. "Este un loc tocmai potrivit pentru a promova turismul viti-vinicol şi am vorbit cu agenţii de turism să lanseze pachete cu acest produs tu­ristic, organizarea de cules de vie toamna. Zona de la Pietroasele are resurse extraordinare de turism istoric, cultural, aici s-a descoperit Tezaurul de la Pietroasele, termele romane", a susţinut aceasta.

×
Subiecte în articol: observator